کد خبر: 1224169
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سیدعبدالله متولیان

 جمهوری اسلامی ایران در دفاع قانونی از تمامیت ارضی، حاکمیت، منافع و امنیت ملی و حق مشروع خود، در دقایق اولیه بامداد یک‌شنبه ۲۶ فروردین ماه، با صد‌ها فروند پهپاد و موشک‌های بالستیک و کروز اهداف متعددی در عمق سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرارداد و بر اساس شواهد و مستندات میدانی، فراتر از انتظارات و پیش‌بینی‌ها به اهداف خود دست یافت و مخوف‌ترین و سیاه‌ترین شب تاریخ ۱۴۵ ساله آژانس یهود و تاریخ ۷۵ ساله رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی را رقم زد. در عملیات محیرالعقول و پشیمان ساز وعده صادق نکات برجسته فراوانی در تمامی حوزه‌های اطلاعاتی، عملیاتی، شناسایی در عمق، تجهیز و پشتیبانی، عملیات روانی، عملیات دیپلماتیک، هماهنگی‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، تقسیم وظایف در محور مقاومت، عملیات ضد راداری، عملیات فریب و عملیات سایبری در ناکارآمدسازی سامانه‌های پدافندی دشمن به چشم می‌خورد که توجه به آن‌ها از عظمت این عملیات، پرده بر می‌دارد:
۱- این عملیات بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین عملیات پهپادی تاریخ بشری است که چشم‌ها و ذهن‌ها را به خود مشغول ساخت. ۲- برای انجام یک عملیات فرامرزی در مقیاس وعده صادق و پیش‌بینی مقدمات عملیات، ماه‌ها وقت لازم است، اما جمهوری اسلامی ایران به رغم همه موانع و کارشکنی‌های محور غربی عبری و جنگ سنگین رسانه‌ای، در کم‌ترین زمان ممکن (۱۳ روز) استثنایی‌ترین عملیات را از طراحی تا انجام، عملیاتی کرد. ۳- ایران در حالی که می‌توانست با استفاده از موشک‌های فراصوت (هایپرسونیک) حداکثر در کمتر از ۱۰ دقیقه بدون هیچ گونه، اما و اگر به اهداف مورد نظر حمله کند در اقدامی آشکار از ظرفیت پهپادی (زماندار) خود استفاده کرد و کمتر از دو ساعت به رژیم خبیث فرصت داد تا اولاً سخن حکیمانه امام خمینی (ره) را به صهیونیست‌ها یادآوری کند که طلب کمک از امریکا تصوری احمقانه بوده و «امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، ثانیاً به ساکنان سرزمین‌های اشغالی فرصت نجات جان خود از معرکه را داد، ثالثاً اقتدار مسلم خود را به رخ آنان کشید و رابعاً اوج ناتوانی صهیونیست‌ها را در چاره‌جویی برای جلوگیری از اقدام ایران به تصویر کشیده و به خیثیت و آبروی نداشته رژیم خبیث در عرصه افکار عمومی جهانی چوب حراج زد. ۴- ایران از این عملیات با استفاده از پهپاد‌های زمان‌بر به عنوان تحقیر ارتش صهیونیستی (به عنوان چهارمین ارتش جهان) استفاده کرد. ۵- ایران در این عملیات اقتدار مسلط خود با نفوذ در عمق سرزمین‌های اشغالی و انجام عملیات اطلاعاتی و شناسایی (آن هم در کمتر دو هفته) را به جهانیان نشان داد. ۶- در شب عملیات، دنیا فهمید که رژیم خبیث در برابر قدرت مسلط نظامی ایران با استراتژی وارونگی مواجه خواهد شد، به طوری‌که فلسطینیان آرام‌ترین شب تاریخ ۱۹۰ روزه اخیر را بدون حتی یک شهید تجربه و صهیونیست تا صبح کابوس دیدند و وحشت تناول کردند. ۷- استفاده از اعداد نمادین (بر اساس مشی صهیونیست ها) ۱۳ روز پس از ۱۳ فروردین و اصابت اولین پهپاد به هدف پیش‌بینی شده رأس ساعت ۱:۲۰ بامداد (زمان شهادت سردار فاتح دل‌ها شهید سلیمانی) نیز بسیار تأمل برانگیز است. ۸- ایران در این عملیات با استفاده از ظرفیت‌های فنی، اطلاعاتی، رسانه‌ای و نفوذ خود نسبت به ثبت و انتشار اصابت پرندگان خود به اهداف دشمن خبیث، با استراتژی روایت اول، عملاً توطئه عملیات پنهان‌سازی آثار وعده صادق (مانند عملیات عین الاسد) را خنثی و بی‌اثر ساخت. 
۹- جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ظرفیت نظامی خود برای انجام عملیات در عمق استراتژیک را به اثبات رساند. ۱۰- ایران در این عملیات به شکلی واضح به رژیم خبیث و حامیان غربی این رژیم و برخی دولت‌های مزدور منطقه‌ای فرصت بازنگری در مواجهه با ایران مقتدر داد که بدانند در صورت هر گونه ماجراجویی با اقدامات سنگین (و بدون اطلاع) و غیر قابل برگشت ایران در مبدا تهدید مواجه خواهند شد. ۱۱- این عملیات محیرالعقول خون تازه‌ای را در رگ‌های محور مقاومت جاری ساخت و روحیه رزمندگان فلسطینی و منطقه غرب آسیا را با نشاط‌تر از همیشه، متحول ساخت. ۱۲- شاید این اولین باری بود که جمهوری اسلامی ایران پس از انجام عملیات، با اقتدار تمام قدرت خود را به همه بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع خود ابلاغ کرد. ۱۳- جمهوری اسلامی ایران از همان روز ۱۳ فروردین تا روز عملیات در ۲۶ فروردین، در اوج هوشمندی از تمام ظرفیت امپراتوری رسانه‌ای غرب برای «مدیریت افکار عمومی جهانی»، «مرعوب‌سازی جلادان رژیم خبیث» و «استفاده از حق مشروع و قانونی خود برای دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی، منافع و امنیت ملی» استفاده کرد. اینک جهان استکبار با چهره‌ای کاملاً متفاوت در مواجهه به مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه بود و عملیات وعده صادق بر رفتار ائتلاف غربی صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت فلسطین تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار